GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL112 ÖZEL EĞİTİM I Ders 1 1 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olma yeterliliği kazandırılacaktır.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
2 Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.
4 Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
5 Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar

Birinci Öğretim


-


-


Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimin genel amacı, özel eğitimin önemi, özel eğitim ilkeleri, özel eğitim kurumları ve özellikleri, engele neden olan faktörler, engelin önleme ve erken tanı, özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları, dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim, görme engellileri, işitme engellileri, dil ve konuşma güçlüğünü tanıma ve sınıflandırma, nedenleri, önleme ve erken tanı, eğitimleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimin genel amacı
2 Özel eğitimin önemi, özel eğitim ilkeleri
3 Özel eğitim kurumları ve özellikleri
4 Engele neden olan faktörler
5 Engeli önleme ve erken tanı
6 Özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları
7 Dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim
8 Vize Haftası
9 Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma, görme engelliliğin nedenleri Görme engelini önleme ve erken tanı, görme engellilerin eğitimleri
10 İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma, işitme engellilik nedenleri
11 İşitme engelini önleme ve erken tanı, işitme engellilerin eğitimleri
12 Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, dil ve konuşma güçlüğü nedenleri
13 Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı
14 Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri

1. Diken, İ.H. (2013). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi. Ankara 2. Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. 3. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G.) Kök Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 1 1
Soru-Yanıt 1 1 1
Beyin Fırtınası 5 1 5
Rapor Hazırlama 5 1 5
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 3 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 2 4 3 5 5 4 3 4 4 4 5
ÖÇ 3 4 3 5 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 4 4 3 3 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 5 4 3 5 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek